FANDOM

Mattoportti Muokkaa

Mattoportti on peli, jonka ideana on kävellä korkealle pinotuilta ovimatoilta toisille. Matot on pinottu sillein, että niihin ei pääse suoraan maasta. Vain ja ainoastaan alkumatot ovat suoraan maasta mentäviä.

Mattoportti on samantapainen peli kuin peeloportti, paitsi että siinä voi liikkua paljon vapaammin ja ohitella muita.

Vinkkejä mattoportin tekijöille Muokkaa

Jos haluat mattoportistasi vaikeamman, voit laittaa sekaan esimerkiksi rollereita, joiden avulla saat radastasi paljon vaikeamman.

Voit hämätä pelaajia laittamalla mattoja aina monta yhteen ruutuun (päällekkäin), jolloin rata näyttää paljon vaikeammalta, kuin se todellisuudessa on.

On myös olemassa taktiikka, jonka avulla voit tarkistaa oikean reitin: Kädessäsi täytyy olla jokin tavara (mieluiten 1 ruudun). Siirtele tavaraasi ympäri huonetta: Huomaat, että tavarasi ei mene jonkun ruudun päälle, joten se tarkoittaa sitä, että tässä kohdassa on jo jokin tavara.

Mattoportin synty Muokkaa

Mattoportti syntyi muutama vuosi sitten, kun Djur niminen hahmo lähti käymään kaverinsa Logicin huoneessa. Huoneessa oli rollereita, joissa pyöri ovimattoja. Djur kysyi Logicilta lupaa kehittää ideaa pitemmälle: Mattoportti oli syntynyt!