FANDOM

Fortopox on tiederoolipelin Fortopoxin Linna (Alias The Dominaters) perustaja ja ylläpitäjä. Hän esiintyy roolipelissään hulluna saksalaisena tiedemiehenä, tohtori Edgar Boris Fortopoxina. Hän on myös Habbon Kansallisen Rintaman perustaja, Führer. Hänet tunnetaan Hotellissa kajahtaneena tohtorina ja natsina.

Persoona Muokkaa

Fortopoxilla on aristokratian tapaan vaikea myöntää roolipelaavansa, ja hän usein sekoitaa roolipelin ja Habbon oikeat tapahtumat keskenään. Hänet tunnetaan sanavalmiina ja sekopäisenä puhujana, jota usein tuntuu kiinnostavan enemmän oma jaarittelu kuin muiden kuuntelu tai reaktiot häneen. Hän puhuu usein natsiaatteesta, toisesta maailmansodasta ja lukuisista seikkailuistaan roolipelissään. Hän myöskin arvostelee muita henkilöitä esteittä, mutta ei kuitenkaan verbaalisesti hyökkää ketään päin, vaan enemmänkin ystävällisesti asettelee ihmisiä eri ryhmiin ja häntä alempaan hierarkiaan. Fortopoxia voidaan luonnehtia sekavaksi, röyhkeäksi mutta laskelmoivaksi henkilöksi, joka pyrkii luomaan olemuksellaan hämmenystä itsensä viihdyttämiseksi.

Fortopoxin oletetaan olevan pelkkä trolli natsipuheidensa osalta, sillä ne olivat usein ylilaukovia, koomisia ja täysin absurdeja.

Alkuajat Muokkaa

Fortopox loi hahmonsa vuonna 2007, mutta hänen alkuajoistaan ennen vuotta 2009 ei tiedetä juuri mitään. Hän on kuitenkin usein sanonut aloittaneensa Habbon vuonna 2006, joten Fortopox ei todennäköisesti ole hänen alkuperäinen hahmonsa.

Roolipelaaminen Muokkaa

Fortopox aloitti toimintansa roolipelaajana vuonna 2009. Tuolloin hän aloitti pienellä yksihuoneisella laboratorioroolipelillä, johon hän hankki vapaaehtoisia koekaniineja muista roolipeleistä. Roolipelissä hullut tiedemiehet yrittävät valloittaa maailman mitä sekopäisin menetelmin kätyriensä kanssa. Roolipelin suosio ja koko kasvoi johtuen sen omaperäisyydestä ja mielikuvituksellisuudesta. Roolipelin huoneisto vaihteli yhdestä suuresta huonepohjasta telejakamoon, joka johti linnoituksen eri huoneisiin. Kaikkein tunnetuimpia roolipelaajia Fortopoxin keskuudessa olivat mm. Gastro, Sarkkonen, Jabba69, Ceneve ja Don-Stacci.

Roolipelin suosio alkoi Habbon luontaisen rapistumisen myötä hiipua vuoden 2012 jälkeen, mutta Fortopox ei suostunut sulkemaan sitä. Kuitenkin vuoden 2013 alussa Fortopox ilmoitti jääneensä tauolle roolipelaamisesta. Hän aloitti kuitenkin 2014 uudestaan ja roolipelasi vaihtelevasti loppuun saakka.

Habbon Kansallinen Rintama Muokkaa

Fortopox kuitenkin kyllästyi toimettomuuteen, ja perusti Habbon Kansallisen Rintaman, puolueen, joka vastustaa Sulakkeen nykyisiä toimintamalleja, kuten kalliimpia kolesettejä ja vanhojen toimintojen poistamista. Puolueella on jäseniä, (Mukaanlukien Fortopox) jotka ihannoivat Natsi-Saksan piirteitä kuten univormuja ja roomalaistervehdystä. Perustamisensa jälkeen puolue kasvoi nopeasti ja se järjesti mielenosoituksia, puhetilaisuuksia ja kokouksia. HKR:n ulotti valtaansa Habbon aristokratiaan ja bisnesmaailmaan ja sai puolueviirinsä näkyviin joihinkin kahviloihin ja huoneisiin. Kasvun myötä Fortopox ja hänen poliittinen kakkosmiehensä, Jangja, perustivat puolueellensa niinsanotut ''Suojelujoukot'' joiden tarkoitus oli pitää yllä järjestystä puolueen sisällä sekä havaita ja poistaa mahdolliset häiriköt ja vakoojat puolueryhmästä. Puolue saavutti 200 jäsentä huhtikuussa 2013. Pian kuitenkin vuoden 2014 edetessä puolue menetti yli puolet jäsenistään vandalismin ja Habbon laskevan kansallismielisyyden takia.

Muu toiminta Muokkaa

Fortopox on roolipelannut myös muissa roolipeleissä, kuten Wastelandissa sekä vankila -ja fantasiaroolipeleissä. Hän on joskus myös harjoittanut kahvilatoimintaa. Fortopoxin epäillään olevan kytköksissä joihinkin Habbon vanhoihin ääriliikkeisiin.